CHP 100 YTL'yi bana çok gördü


CHP'nin Anayasa Mahkemesi'ne başvurarak belediyelerin üniversite öğrencilerine burs vermesini engellemesine öğrenciler sert tepki gösterdi. Marmara Üniversitesi'nde okuyan İbrahim Akkoç belediye bursu sayesinde okuyabildiğini belirtirken, Ahmet Sileli “Anlaşılan CHP bursu bana çok gördü” dedi.

CHP 100 YTL'yi bana çok gördü
GÖKHAN YILMAZ - BEHÇET GÜNGÖR - MÜSLÜM BAYBURS
CHP, Anayasa Mahkemesi'ne başvurarak belediyelerin yüz binlerce öğrenciye burs vermesinin yolunu kapattı. CHP'nin başvurusuna hem öğrenciler, hem de veliler çok sert tepki gösterdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi 50 bin, Ankara Büyükşehir Belediyesi 20 bin, Konya Büyükşehir Belediyesi 10 bin, Kayseri Büyükşehir Belediyesi 10 bin, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi 10 bin, Bursa Büyükşehir Belediyesi 2 bin öğrenciye burs veriyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi 2008-2009 öğretim yılında 30 bin öğrenciye burs vereceklerini açıklamıştı. Belediyelerin burs verdiği öğrenciler arasında şehit çocukları da bulunuyordu.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, CHP'nin başvurusu sadece İstanbul'da 50 bin öğrenciyi mağdur ettiğini belirterek, “Türkiye genelinde mağdur olanların sayısı yüz binleri geçiyor. Bir hukuk fakültesi öğrencisi yanıma gelerek ulaşımdaki 20 Ykr'lik transfer ücretinin bile kendilerini zorladığını söylüyor. Öğrenci yirmi kuruşun hesabını yapıyor” diye konuştu.

ÖĞRENCİLER TOPBAŞ'A ULAŞTI

Topbaş, burslarla ilgili ilk tepkileri de Taksim Metrosu'ndaki törende öğrencilerden aldı. Bir grup öğrenci Topbaş'a iptal edilen bursların maddi durumu yerinde olmayan arkadaşlarını mağdur ettiğini dile getirdiler. Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi 4. sınıf öğrencisi İbrahim Akkoç, belediyeden aldığı burs sayesinde okuduğunu söyledi.

Burs veren belediye başkanları da iptal kararından üzüntü duydularını açıkladı. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, “Bu karar ihtiyaç sahibi öğrenciler adına bir kayıptır” derken, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin ise “Öğrenciler adına üzüntü duydum” diye konuştu. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel de “Gerekçeli kararı inceledikten sonra ne gerekiyorsa yapılacaktır” dedi.

KARARI DUYUNCA ŞOK OLDUK

Bursun kesilmesi okuyan öğrenciler kadar üniversi-teye hazırlanan öğrenciler ve velileri de tedirgin etti. Üniversite sınavına hazırlanan Gülten Yıldırım, “Kararı duyunca şok oldum. Gençlere yazık” dedi. Vatandaşların görüşleri ise şu şekilde: Fatma Cengiz: “Dar gelirli ailelerin çocuk okutması kolay değil. Burslar sayesinde bir çok öğrenci ayakta duruyor. İnşallah yanlıştan dönülür.” Tarık Allaçlar: “Bursların engellenmesi ile Türkiye'nin geleceğine darbe vuruluyor.”

Bursu CHP versin

Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi öğrencisi İbrahim Akkoç, belediyeden aldığı burs sayesinde okuduğunu belirterek, “İki yıldır belediyeden burs alıyordum. Şimdi ne yapacağımı bilmiyorum. Buna neden olan CHP, öğrencilerin mağduriyetini gidersin. Alacağım bursa engel olanlar varsa onlar bize burs versin. Bizler öğrenci yurtlarında günlük 3 YTL ile karnımızı doyuruyoruz. Bursla bir ay geçiniyorduk. Simit ve çay ile karın doyuran arkadaşlarımız var. Bu sene tek burs kaynağımdan da olduğumu öğreniyorum. Bizi düşünmeyenler utansın.”

0 yorum:

Yorum Gönder